STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

21 listopada 2012

Stos 6/2012


Listopad ma się powoli ku końcowi, przyszedł więc czas, by podzielić się z Wami moimi listopadowymi zdobyczami. W tym miesiącu stos jest dla mnie wyjątkowo cenny, ponieważ zawiera sporo książek, które są dla mnie totalnym must have. Podejrzewam, że grudzień pod względem nowości na półce będzie skromniejszy, toteż przez ostatnich kilka tygodni nieco zaszalałam, a efekt tego szaleństwa możecie obejrzeć poniżej. Mam nadzieję, że książki Wam się spodobają - sporą część miałam już przyjemność przeczytać!

W pierwszej kolejności obejrzymy stos recenzencki:


1. Mądrości Shire. Krótki poradnik jak żyć długo i szczęśliwie, Noble Smith - egzemplarz recenzencki od SQN; jak wiecie, na Tolkiena jest teraz wielki bum, a ja go wręcz ubóstwiam, więc nie mogłam sobie odmówić przeczytania tej książki;
2. Pas Deltory. Góra Grozy, Emily Rodda - efekt jednorazowej współpracy z agencją Media Format; choć książki Roddy są dziecinne i przewidywalne, to jednak nie potrafię odmówić sobie możliwości poznania tej historii do samego końca; [RECENZJA]
3. Pas Deltory. Labirynt Bestii, Emily Rodda - jak wyżej; [RECENZJA]
4. Sklep na Blossom Street, Debbie Macomber - egzemplarz recenzencki od Miry; podnosząca na duchu obyczajówka, której akcja dzieje się w Seattle; [RECENZJA]
5. Kleo i ja, Helen Brown - egzemplarz recenzencki od Naszej Księgarni; historia kociego tornada imieniem Kleo, które zawładnęło moim sercem; [RECENZJA]
6. Nie licząc kota, czyli kolejna historia miłosna, Kasia Bulicz-Kacprzak - prezent od Naszej Księgarni, który przyjechał wraz z Kleo, kiedy wyszło na jaw, że uwielbiam koty; recenzja wkrótce;
7. Dotyk Gwen Frost, Jennifer Estep - egzemplarz recenzencki od Upadłych; ciekawa i wciągająca historia z mitami w tle; [RECENZJA]
8. Atlas Chmur, David Mitchell - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa MAG - piękna, choć skomplikowana powieść, która zmusza do refleksji; recenzja wkrótce;
9. Pandemonium, Lauren Oliver - oryginał od Otwartego (w poprzednim stosie prezentowałam egzemplarz recenzencki od Dużego Ka); [RECENZJA]
10. Gorączka, Dee Shulman - egzemplarz recenzencki od Egmontu; fantastyczna książka w przepięknej oprawie graficznej - prawdziwa perełka na mojej półce; recenzja wkrótce;
11. Magiczna gondola, Eva Völler - kolejny egzemplarz recenzencki od Egmontu; książka, o której śniłam po nocach, wreszcie zagościła i u mnie - aż gotuję się do jej przeczytania;
12. Kobietki, Patrycja Żurek - tę książkę otrzymałam do recenzji prosto od autorki; zachęciły mnie do "Kobietek" Wasze pozytywne odczucia związane z lekturą tej pozycji.

Teraz przyjrzymy się bliżej stosowi własnemu, czyli głównie książkom z wymian:


1. Nadzieja, Katarzyna Michalak - egzemplarz podarowany przez samą autorkę (jeszcze raz dziękuję!); Kasi nie muszę nikomu przedstawiać, "Nadziei" też nie, bo większość z Was już o nich słyszała (i to nieraz!); recenzja wkrótce;
2. Drżenie, Maggie Stiefvater - efekt wymiany z Agniechą; już od bardzo dawna marzyłam o zapoznaniu się z tą serią i teraz będę miała taką możliwość;
3. Miasto kości, Cassandra Clare - efekt wymiany z Sophie; serię czytałam wieki temu, ale przed ekranizacją i kolejnym tomem chcę ją sobie odświeżyć (i oczywiście skompletować);
4. Błękit Szafiru, Kerstin Gier - efekt wymiany na Lubimy Czytać; aby zdobyć tę książkę, a także Zieleń Szmaragdu, poświęciłam trzy książki, ale dla Gideona było warto;
5. Zieleń Szmaragdu, Kerstin Gier - jak wyżej.

Teraz zerknijmy na skromny stos biblioteczno-pożyczkowy:
 

1. Czarnoksiężnik z Archipelagu, Ursula K. Le Guin - książka pożyczona od kolegi ze studiów; postanowiłam wreszcie sięgnąć po ambitniejszą fantastykę, więc mój wybór padł na pierwszy tom "Ziemiomorza";
2. Miasto szkła, Cassandra Clare - książka pożyczona z biblioteki; jak mówiłam, odświeżam sobie tę serię, zanim przyjdzie mi iść do kina na pierwszą część;
3. Miasto popiołów, Cassandra Clare - jak wyżej.

I na koniec stos mieszany: 

 
1. Assassin's Creed: 3 | Accipiter, Éric Corbeyran - egzemplarz recenzencki od SQN; ostatni już tom przygód asasynów; [RECENZJA]
2. Nowa Fantastyka 361 (10/2012) - październikowy numer od Redakcji miesięcznika; jeszcze nie miałam okazji go zrecenzować, ponieważ wcześniej zaginął w odmętach PP;
3. Nowa Fantastyka 362 (11/2012) - listopadowy numer miesięcznika. [RECENZJA]

Trochę tego było, prawda? Znaleźlibyście tutaj coś dla siebie?
 

15 komentarzy:

  1. Mam identyczne wydanie "Atlasu chmur". Jeszcze nie czytałam, ale zapowiada się genialnie. A dopiero potem obejrzę film.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Zazdroszczę straszliwie "Atlasu Chmur", nie wiedziałam, że z Magiem współpracujesz. :3 Gorączkę sama mam na półce i się cieszę, no i mam nadzieję, że "Magiczna Gondola" Ci się spodoba. :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne stosy, a ten recenzencki pokaźny! Magiczna gondola jest świetna, ale z kolei Gorączka wgl mi się nie podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaźny dlatego, że część jest jeszcze z października ;)

      Usuń
  4. Świetne stosy! Przygarnęłabym kilka pozycji z wielką przyjemnością! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietny stos! Czytałam ,,MIasto popiołow", teraz pora na ,,Miasto szkła". Ojej ,,Pandemoinium" i ,,Gorączka" kochaam ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic tylko czekać na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowity stos, nie jedną z tych pozycji z chęcią znalazłabym u siebie na półce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne stosy! "Atlas chmur" czytałam (również mam to wydanie) i zgadzam się z Tobą całkowicie - skomplikowana, ale piękna powieść :) I daje dużo do myślenia...
    'Magiczna gondola" dzisiaj do mnie przyszła i nie mogę doczekać się jej lektury! :)) "Gorączki" baaardzo Ci zazdroszczę! A "Nie licząc kota..." powinno Ci się spodobać, skoro uwielbiasz koty. Postać kota w tej książce jest świetna! :D 'Dotyk Gwen Frost" i "Drżenie" ogromnie Ci zazdroszczę! Szczególnie tej drugiej, gdyż również pragnę zapoznać się z tą trylogią :)
    A DA kocham i ostatnio też sobie całą serię przypominałam, specjalnie przed wydaniem 5 tomu :)) Przed premierą filmu zapewne przeczytam jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zapoznam się z Twoją opinią odnośnie "Atlasu Chmur" :) A na film zamierzasz się wybrać? Ja tak, bo trailer do niego jest nieziemski :)

      Usuń
  9. Ile perełek! Zazdroszczę ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Same cudowności :P Z miłą chęcią podprowadziłabym "Błękit szafiru" oraz "Magiczną gondolę" :D Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam dość dużo z tych książek, a kilka jeszcze do mnie idzie. Podebrałabym ci oczywiście kilka pozycji, ale to dopiero jak będziesz spać. Miłej lektury i zamykaj drzwi na noc.;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Atlas chmur mam, i przymierzam się do jego przeczytania. Chociaż obejrzałem trailer do "czerwień rubinu" i się zastanawiam czy tego typu literatura mi "podejdzie".

    OdpowiedzUsuń
  13. Zycze bardzo milej lektury :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!