STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

4 listopada 2013

"Ogień" - Mats Strandberg, Sara B. Elfgren



 
Tytuł: Ogień
Seria: Engelfors
Tom: #2
Autor: Mats Strandberg, Sara B. Elfgren
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 696
 
 
 
Doskonale pamiętam jak wspaniałą lekturą był dla mnie Krąg. Powieść otwierającą mrożący krew w żyłach cykl Engelfors wychwalałam wówczas pod niebiosa, sugerując - nie bez kozery - jak zdolnymi pisarzami są Skandynawowie. I tym razem duet Strandberg-Elfgren uraczył mnie wspaniałą historią, Ogień bowiem pod wieloma względami jest kontynuacją idealną, a więc dokładnie taką, o jakiej marzyłam, odkąd poznałam datę premiery drugiego tomu przygód obdarzonych magicznymi mocami mieszkanek Engelfors.
 
Minoo, Linnea, Anna-Karin, Vanessa i Ida dźwigają ciężkie brzemię Wybrańców. To od nich zależy czy świat zostanie zniszczony i czy zapowiadana apokalipsa w końcu zbierze swoje krwawe żniwo. Z tego powodu na dziewczętach - do niedawna zwyczajnych licealistkach - ciąży obowiązek nauki magii, bowiem tylko ona może im pomóc w walce z demonami. Lecz jak można ćwiczyć czary, kiedy do Engelfors przybywają przedstawiciele Rady, wszem i wobec ogłaszając, że Wybrańcom nie wolno korzystać z magii pod groźbą kary? Na dodatek w spokojnym i w miarę normalnym jak na portal między światami mieście rozpoczyna działalność sekt... Ekhem, miałam na myśli: grupa Pozytywne Engelfors. Kto jest wrogiem, a kto przyjacielem? Z jakimi siłami ciemności przyjdzie teraz walczyć Wybrańcom z Kręgu? Na te i wiele innych pytań odpowie Wam lektura Ognia, czyli drugiego tomu cyklu Engelfors.

Ogromnie tęskniłam do tej serii. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego jak bardzo mi jej brakowało! To pierwszy cykl thrillerów młodzieżowych, który tak mocno zapadł mi w pamięć, wywołując masę emocji, i pewnie dlatego mam do niego taki sentyment. Ale to nie jedyny powód. Muszę bowiem przyznać, że skandynawski duet nadal trzyma przyzwoity poziom - i tym razem zaskoczył mnie dojrzałą, wciągającą fabułą, zawiłą intrygą i poważnym podejściem do życia. Już po lekturze Kręgu chwaliłam autorów za przedstawienie bohaterek w sposób nieidealny oraz ukazanie ich problemów, dość normalnych jak na okoliczności, na tle nadprzyrodzonych wydarzeń. Młode czarownice wydoroślały i zupełnie inaczej patrzą teraz na swoje moce, dzięki czemu skupiony na fabule czytelnik może śledzić ich przemianę.

Po raz kolejny muszę pochwalić zawiłość przygód Wybrańców. Z przyjemnością obserwowałam rozwój sytuacji, która nie była nudnie jednoznaczna, lecz skomplikowana i bardzo trudna do odgadnięcia. Ogień liczy sobie prawie siedemset stron, więc jeśli mam do czynienia z tak obszerną lekturą i pod jej koniec nadal nie wiem co będzie dalej, oznacza to, że powieść jest diabelnie dobra. Podobnie jak jej poprzedniczka i ta część zachwyca stylem - niby skandynawsko surowym, ale mimo wszystko bardzo obrazowym. Autorzy wzorowo przedstawiają również tamtejsze warunki życia. Gołym okiem widać różnice w kulturze naszej i Skandynawów. Jest to piękne i intrygujące, a dla mnie - osoby zakochanej w tamtych miastach i krajobrazach - każda wzmianka o tej wspaniałej krainie to uczta wyobraźni. Cudowne uczucie!

Trudno mi powiedzieć jak się czuję po przeczytaniu tej książki. Z jednej strony czuję się wypruta z emocji, których całą gamę przeżywałam w trakcie lektury. Z drugiej odczuwam gigantyczny niedosyt, bowiem nie mam zielonego pojęcia ile czasu przyjdzie mi czekać na Klucz! Ani trochę nie zawiodłam się na Ogniu i nadal uważam serię autorstwa duetu Strandberg-Elfgren za jedną z lepszych na rynku, toteż mam nadzieję, że oczekiwanie się opłaci i otrzymam kolejną piekielnie wciągającą dawkę wydarzeń z Engelfors.

A na koniec mała puenta: niech za wyznacznik gwarancji jakości służy Wam pochodzenie autorów!

Ocena:
 
 
 
 
ENGELFORS:
Krąg | Ogień | Klucz

9 komentarzy:

  1. Nie przepadam za fantastyką. Tym razem pasuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. niedawno przeczytałam 'krąg' i naprawdę nie mogę się doczekać kolejnej części :) miło mi wiedzieć, że jest równie dobra.

    OdpowiedzUsuń
  3. No no :D Ciągnie mnie do tej serii jak nie wiem :) Widzę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po tak zachęcającej recenzji, nie zostaje nic innego jak tylko dać się skusić. Jednak najpier muszę nadrobić zaległości z tomem poprzednim :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać tę serię, więc mam nadzieję, że wkońcu wpadnie w moje ręce ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Już przeczytałam 'Ogień' i się pozytywnie zaskoczyłam. Druga część jest jeszcze lepsza niż pierwsza! :)
    Pozdrawiam!

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie. Kiedy będę miała troszkę więcej czasu to z chęcią sięgnę po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakochałam się w pierwszym tomie *u* Ten obowiązkowo muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie także ciągnie do tej serii. Nawet bardzo! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!