STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

1 grudnia 2013

"Tajemnice Gwen Frost" - Jennifer Estep




Tytuł: Tajemnice Gwen Frost
Seria: Akademia Mitu
Tom: #3
Autor: Jennifer Estep
Wydawnictwo: Dreams

Rok wydania: 2013
Liczba stron: 311



Oto i kolejny tom serii Akademia Mitu, który trafił w moje ręce. Powieść Tajemnice Gwen Frost, po udanym spotkaniu z Dotykiem Gwen Frost i Pocałunkiem Gwen Frost, była dla mnie oczywistym wyborem. Jennifer Estep oczarowała mnie już za pierwszym razem, za drugim skradła mi serce, a za trzecim - jedynie utwierdziła w przekonaniu, że seria jej autorstwa należy do moich ulubionych. Powrót do mitycznego świata Spartan, Walkirii, Amazonek, bogów, żniwiarzy chaosu i... jednej Cyganki był dla mnie prawdziwą przyjemnością.

Przed Gwen być może najważniejsze zadanie do wykonania. Aby powstrzymać Lokiego i jego popleczników, dziewczyna obdarzona niezwykłym darem musi odnaleźć sztylet z Hellheimu ukryty przed laty gdzieś na terenie Akademii Mitu przez jej matkę. Cyganka musi odnaleźć go sama, ponieważ jako jedyna jest Wybranką bogini Nike i posiada zdolności, które ułatwiają poszukiwania cennego artefaktu. Gdy na wycieczce do muzeum dochodzi do krwawego starcia między poplecznikami Boga Chaosu a uczniami Akademii, główna bohatera zaczyna rozumieć, że wiele od niej zależy. W towarzystwie Logana i Daphne ćwiczy nowe umiejętności, a także kontynuuje poszukiwania. Czy uda jej się odkryć miejsce, w którym znajduje się słynny sztylet i czy mieszkańcom Akademii Mitu uda się w końcu odegnać widmo ataku Lokiego i jego żniwiarzy? Szczegóły znajdziecie na stronach trzeciego tomu!

Jakże ja tęskniłam za tą wspaniałą i lekką lekturą! Jennifer Estep po raz kolejny udowodniła, że potrafi pisać prostym, zrozumiałym dla czytelnika językiem powieści przepełnione humorem, akcją oraz nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Wręcz ubóstwiam jej twórczość, choć jest przewidywalna i infantylna, pozbawiona głębi i przesłania, a także niewymagająca ode mnie myślenia. Kto jednak powiedział, że trzeba czytać wyłącznie pseudofilozoficzny bełkot!? Ja się buntuję! Ja się nie zgadzam na takie szufladkowanie! I z niezakłamaną przyjemnością czytam o Gwen Frost oraz jej wspaniałych przyjaciołach.

Dlaczego tak jest? Dlatego, że uwielbiam stworzonych przez autorkę serii bohaterów, począwszy od głównej postaci - Cyganki, która nie straciła ani krztyny swojej odwagi i uroku, a na intrygującym i małomównym Loganie skończywszy. Również dlatego, że Jennifer Estep sprawia, że bez protestu zanurzam się w świecie mitów i legend, bogów i wierzeń, czerpiąc z tego i wiedzę, i przyjemność. Z miłą chęcią przyglądam się tym wszystkim Grekom, Rzymianom, Spartanom, Walkiriom, Amazonkom i wielu, wielu innym postaciom, a do tego uczę się nowych rzeczy. Wprawdzie jest tego całkiem sporo, ale autorka przekazuje wiedzę tak, że nawet kilkuletnie dziecko się w tym połapie. Wreszcie dlatego, że akcja nabiera tempa, dzieje się wiele ciekawych rzeczy, bohaterowie co rusz pakują się w różne dziwne sytuacje, a konflikt z Lokim stale się zaostrza. Wszystko to jest zgrabnie wyważone i świetnie przedstawione, także nie mam żadnych uwag negatywnych. Nawet literówek już tylu nie wynajduję, co świadczy o tym, że wydawca dba o swoją bestsellerową serię, wiedząc jak dużym powodzeniem cieszy się ona u polskich czytelników.

Spotkanie z twórczością Jennifer Estep za każdym razem jest dla mnie udane. Co więcej - mogę z pełnym przekonaniem napisać że z każdym kolejnym jest coraz lepiej! Historia cudownie się rozwija, bohaterowie dojrzewają do trudnych wyborów, akcja ma wspaniałe tempo i gdzieś w tle migocze niebanalny wątek miłosny. Uwielbiam sposób, w jaki autora tworzy tę opowieść i stawiam dolary przeciwko orzechom, że jeszcze niejednej osobie przypadnie on do gustu. Ja serdecznie polecam Wam tę serię i w miarę wydawania w Polsce kolejnych tomów zapewne będę ją polecać coraz bardziej. A już teraz nie mogę się doczekać premiery kolejnej powieści o Cygance Gwen Frost. Mam nadzieję, że Wydawnictwo Dreams bardzo szybko mi te czekanie wynagrodzi i wprowadzi na rynek następny tom, gdyż z tego, co słyszałam, jest ich całkiem sporo.

Ocena:





AKADEMIA MITU:
Dotyk Gwen Frost | Pocałunek Gwen Frost | Tajemnice Gwen Frost

8 komentarzy:

  1. Seria wydaje sie naprawde ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią zabiorę się za tę serię ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry
    Niestety nie znalazłam na stronie adresu e-mail.
    Uprzejmie proszę o kontakt na: kontakt@blog-media.pl z nazwą bloga w treści wiadomości
    Chciałabym przekazać informacje na temat możliwości współpracy
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria wydaje się być bardzo ciekawa. Może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tą serię :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię tę serię jak i samą autorkę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety oba poprzednie moje spotkania z tą serią, nie wypadły najlepiej. Jednak mam zamiar sięgnąć także po ten tom, ponieważ nie lubię porzucać rozpoczętych serii. Mimo to nie nastawiam się na zbyt wiele :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!