STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

24 marca 2014

"Gorączka 2" - Dee Shulman



Tytuł: Gorączka 2
Seria: Gorączka
Tom: #2
Autor: Dee Shulman
Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 472



Jakiś czas temu przeczytałam Gorączkę Dee Shulman, zachwycając się kolejną historią o podróżach w czasie, mimo że sam sposób ich odbywania już wtedy wydawał mi się dziwny, zaś w fabule znaleźć można było parę niedociągnięć. Dzisiaj, gdy mam za sobą Gorączkę 2 oraz kilka innych lektur o podobnej tematyce, dochodzę do wniosku, że trochę przeceniłam pierwszy tom przygód Ewy i Setha. Choć serię czyta się przyjemnie, to nie można jednak nie zauważyć błędów popełnianych przez autorkę, które znacząco pogarszają jej ogólną ocenę.

Ewa i Sethos przeżyli atak śmiercionośnego wirusa, lecz nie oznacza to wcale, że kłopoty mają już za sobą. Tajemnicza choroba nie odpuszcza i teraz gladiator musi dołożyć wszelkich starań, aby ją zbadać i poznać na tyle, by pomóc ukochanej, która dość mocno odczuwa skutki działania wirusa. Dodatkowym problemem dla dwójki bohaterów są nieuchronne zmiany w Partholonie związane z coraz liczniejszym napływem zarażonych. Jak się okazuje, niezwykłe zniknięcia przyciągają uwagę policji oraz mediów, a to grozi poważną destabilizacją równoległego świata. Czy w obliczu tylu niebezpieczeństw Ewa i Seth znajdą czas na miłość?

Generalnie powieść Dee Shulman to lekka historia do przełknięcia w góra dwa wieczory - bo nie daje dużo do myślenia, a raczej wszystko przedstawia jak na tacy. Nie ma więc żadnych niespodzianek, fabuła jest prosta, a w zasadzie mocno przewidywalna. Lekturę zdecydowanie uprzyjemnia przyjazny styl pisania autorki, równie nieskomplikowany, co wydarzenia prezentowane w książce, lecz obawiam się, że to trochę za mało, aby uznać ją za więcej niż dobrą. Oczekiwałam, że w drugim tomie serii akcja nabierze rozpędu i rozwinie się na korzyść dla fabuły. Nie do końca tak się stało, nad czym mocno ubolewam...

O ile wątek kryminalny w postaci śledztwa policjanta Nicka Mullarda oraz dziennikarki Jennifer Linden jest według mnie wciągający i przysparzający dreszczyku emocji, o tyle cała reszta kuleje. Największe baty należą się autorce za zmasakrowanie wszystkiego, co dotyczy Ewy. Już w pierwszym tomie była to postać może i na swój sposób intrygująca, ale i bez wątpienia irytująca. Jeśli już wtedy główna bohaterka Was denerwowała, to teraz na bank doprowadzi Was do szewskiej pasji, bo ze mną było dokładnie tak samo. W Gorączce 2 Ewa to chodzące nieszczęście, ciamajda bez ikry i energii pozbawiona samodzielnego myślenia. Seth także nie wywarł na mnie pozytywnego wrażenia, a wszystko za sprawą jego miłości do sobowtórki Liwii, a raczej jego totalnej obsesji na jej punkcie. Doprawdy, oboje powinni gdzieś w tym znaleźć złoty środek, bo w pewnym momencie od ich przesłodzonych dialogów zrobiło mi się niedobrze i wolałabym tego uniknąć w trakcie lektury trzeciej części. Gdyby tylko Dee Shulman odpowiednio to wyważyła, byłoby o wiele, wiele lepiej.

Na plus mogę jeszcze zaliczyć kwestię podróży w czasie, które co prawda odbywają się w niecodziennych warunkach, ale teraz zyskały wreszcie znamiona zjawiska wytłumaczalnego za sprawą nauki. Mówiąc prościej: w drugim tomie pojawia się trochę teorii, co samo w sobie jest bardzo ciekawe i przebija wszystko inne.

Gorączka 2 zawiodła moje oczekiwania, ale opowieść o Ewie i Sethosie nadal mnie interesuje i zamierzam kontynuować tę przygodę. Nie łudzę się, że niektóre z wad tej serii zostaną przez autorkę wyeliminowane, ponieważ odnoszę wrażenie, że tak już po prostu ma i nic tego nie zmieni, ale liczę, że kolejne ciekawe wątki zatuszują niemiłe wrażenie, jakie zostawiły po sobie makabryczne charaktery głównych bohaterów. Myślę, że osobom, które czytały poprzedni tom nie muszę polecać najnowszego, bo bez dwóch zdań warto poznać dalszy ciąg tej historii, ale jeśli wciąż macie przed sobą Gorączkę 1, to lojalnie uprzedzam, że trzeba mieć do niej cierpliwość. A zwłaszcza do Ewy, której zachowanie pozostawia wiele do życzenia.

Ocena:





GORĄCZKA:
Gorączka 1 | Gorączka 2

9 komentarzy:

  1. Pierwsza część ''Gorączki'' podobała mi się o wiele bardziej niż druga część. Jednak seria jest fajna i przeczytam trzecią część :)
    Pozdrawiam Serdecznie

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Gorączka 1" była bardzo fajna, kolejny tom niestety był trochę średni... I faktycznie najlepiej wypadł nowy wątek - policjanta i dziennikarki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z tą serią, więc chyba muszę to teraz zmienić ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam różne opinie na temat "Gorączki", jedni zachwalali, inni nie. Twoja recenzja w sumie zachęca, mimo że nie cierpię bohaterek takich jak Ewa, ale nie wiem jeszcze co mam z tym fantem zrobić :) Poczekam aż pojawi się w bibliotece i wtedy zacznę się intensywnie zastanawiać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się okładka, więc może sięgnę po pierwszą część ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę serię i nie mogę się doczekać, aż się za nią zabiorę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede mną jeszcze pierwsza część :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Gorączkę 1", mając nadzieję, że mnie nie zawiedzie. Może po prostu zbyt dużo nadziei w niej pokładałam. Nie wiem czy w końcu skuszę się, by poświęcić swój czas ponownie Ewie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewa na swój sposób może nie których co denerwować...ale uważam że powiązanie ich sprawiło że książka stała się interesująca dla jakiś niepoprawnych romantyczek.I chyba głownie o to chodziło.Mimo dalszego może co dla nie których przewidywalnego ciągu akcji miłość wisiała nad nimi, i jeśli tak miało być to musimy przyznać że udało się :) .Decydując się na taką książkę możemy być pewni że jest w niej dużo romantyzmu, i nie przypadnie ona do gustu czytelnikom fantasy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!