STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

17 marca 2014

Stos 3/2014

Ja wiedziałam, że tak będzie... Wiedziałam, że jak dostanę stypendium, to stanę się tak łasa na nowe książki, że nie znajdę umiaru w kupowaniu ich. Tylko sześć z prezentowanych poniżej tytułów to otrzymane przeze mnie egzemplarze recenzenckie. Cała reszta książek to efekt mojego niczym niepohamowanego zakupoholizmu. Na szczęście powiedziałam sobie dość, bo najwyższa pora zmienić starego laptopa na nowszy model, a zatem w najbliższym czasie zamierzam się mocno ograniczyć z zakupami. Trzymajcie kciuki, żeby się udało!

Na poniższych zdjęciach zobaczycie kilka szczegółów:
a) klasykę, od której do tej pory odgradzałam się niezrozumiałym teraz murem;
b) kryminał, jako że Wołanie kukułki obudziło moją miłość do tego gatunku;
c) książkę, która posłuży mi jako materiał do napisania własnej książki;
d) reportaże, ponieważ zakochałam się w nich za sprawą Małgosi Kumikowej;
e) to, co zwykle, a zatem masę ciekawych książek, których lektury nie mogę się doczekać.


Po lewej:

1. Dziewczyna w mechanicznym kołnierzu, Kady Cross [Fabryka Słów]
2. Kot Bob i ja, James Brown [Nasza Księgarnia]
3. Światło się mroczy, George R.R. Martin [Zysk i S-ka]
4. Niezwykła historia Marvel Comics, Sean Howe [SQN]
5. Zimowa opowieść, Mark Helprin [Otwarte]
6. Złodziejka książek, Markus Zusak [Nasza Księgarnia]

Po prawej:

1. Buszujący w zbożu, J.D. Salinger [Albatros]
2. Dziewczyna w stalowym gorsecie, Kady Cross [Fabryka Słów]
3. Posępna litość, Robin LaFevers [Fabryka Słów]
4. Duma i uprzedzenie, Jane Austen [Prószyński i S-ka]
5. Człowiek nietoperz, Jo Nesbø [Dolnośląskie]
6. Powrót do Ferrinu, Katarzyna Michalak [Literackie]
7. W tajnych służbach prezydenta, Ronald Kessler [Wołoszański]


1. Kąpiel ze słoniem, Claire i Mia Fontaine [PWN]
2. Gorsze światy, Wojciech Śmieja [PWN]
3. Byłem ziemniaczanym oligarchą, John Mole [PWN]
4. Kruchy lód, Anna Wojtacha [PWN]
5. Geografia szczęścia, Eric Weiner [PWN]
6. Pomarańcze w śniegu, Peter Kerr [PWN]
7. Witamy w piekle, Dom Joly [PWN]

Czy któraś z tych książek szczególnie Wam się spodobała?
Co polecacie, a co radzicie omijać szerokim łukiem?

17 komentarzy:

  1. Ja mam ogromną chęć na "Zimową opowieść" ^^
    Cudne zdobycze, ile czytania :D
    przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany rany jakie piękne reportaże od PWN!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Złodziejkę książek" bym strasznie chciała :)
    "Światło się mroczy" i "Zimowa opowieść" też są na mojej liście do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę "Dziewczyny w stalowym gorsecie" i "Dziewczyny w mechanicznym kołnierzu"! "Dumę i uprzedzenie" bardzo miło wspominam, może nie ubóstwiam tej książki jak większość, bo dla mnie jest raczej zwyczajna, ale fajna :) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka z tych książek z chęcią bym Ci podprowadziła :D Miłej lektury :D Trzymam kciuki, aby udało się utrzymać postanowienie i zmiana laptopa doszła do skutku. Mam to samo i niestety nie jest łatwo się powstrzymać :P

    OdpowiedzUsuń
  6. ,,Dziewczyna w stalowym gorsecie" mi się nie podobała. Mam wielką ochotę na ,,Zimową opowieść" i ,,Złodziejkę książek", które niedługo będą moje. Z serii o Ferrinie nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc na temat sięgania po drugi trudno mi cokolwiek powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny stosik! Podkradłabym Dziewczyna w mechanicznym kołnierzu, Dziewczyna w stalowym gorsecie oraz Powrót do Ferrinu :D

    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. ''Złodziejkę Książek'' mam w filmowym wydaniu. Niedługo zacznę czytać. Podkradłabym Ci wszystko *U* Po prostu cudny Stos!
    Życzę przyjemnego czytania :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O rany, ile świetnych książek! "Złodziejkę książek" i "Buszującego w zbożu" chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Większość ksiązek był podebrała. :) Życzę miłego czytania "Dumy i uprzedzenia", jako że to jedna z moich ulubionych powieści. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam "Złodziejkę książek", ale z jednym zastrzeżeniem - film beznadziejny, więc nie radzę oglądać przed lekturą...

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno "Złodziejka książek" gorąco polecam. "Buszującego w zbożu" czytałem daawno temu, chyba wręcz za wcześnie, ale była to moja lektura w gimnazjum... ale dobrze go wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Złodziejkę książek" mają chyba wszyscy :) Ja też i niedługo zaczynam, "Zimowa opowieść" podobnie. A zakupoholizm jest nieuleczalny, żadne obietnice tego nie zmienią :)
    "Duma i uprzedzenie" - niby każda powinien przeczytać, ale dość ciężka w odbiorze, ja spasowałam po kilkunastu stronach, ale być może kiedyś do niej powrócę. Jestem ciekawa tych dziewczyn w stalowych gorsetach i mechanicznych kołnierzach - wszędzie o tym słyszę, więc czekam na Twoją opinię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Dziewczynie w stalowym gorsecie" przeczytasz tutaj: http://zrecenzujemy.blogspot.com/2013/08/dziewczyna-w-stalowym-gorsecie-kady.html :)

      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!