STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

6 kwietnia 2014

"Zarządzanie kryzysem w social media" - Monika Czaplicka




Tytuł: Zarządzanie kryzysem w social media
Autor: Monika Czaplicka
Wydawnictwo: One Press
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 288




Boom na social media trwa. Znane marki i celebryci prześcigają się w kreowaniu swojego wizerunku na Facebooku, mimo że "nie każdy może i powinien robić internety". W myśl tej zasady powstała książka Moniki Czaplickiej, kobiety, którą podziwiam za pasję oraz chęć dzielenia się nią z innymi ludźmi. Zarządzanie kryzysem w social media szybko okrzyknęłam na swoje prywatne potrzeby jedynym słusznym kompendium wiedzy i z czystym sumieniem polecam tę pozycję wszystkim osobom chcącym zgłębić tajniki mocy.

Książkę można podzielić na dwie części. Pierwsza zawiera dość szczegółowy opis działań, jakie warto podjąć w momencie pojawienia się sytuacji kryzysowej, a także szereg informacji, które autorka uznała za godne uwagi i uwiecznienia. Wydaje mi się, że nie do końca jest to pozycja dla osób początkujących w branży social media, gdyż należy posiadać jakąkolwiek wiedzę w tym temacie, aby należycie odebrać treści zawarte w owym rozdziale "poradnikowym". Mimo to sądzę, że warto przebrnąć przez pierwszych kilkadziesiąt stron, wyciągnąć z nich wnioski, a także nauczyć się czegoś nowego, by lekką ręką przejść do wisienki na torcie, czyli... drugiej części książki. Prezentuje ona najsłynniejsze kryzysy w social media wraz z komentarzem osób uważanych za fachowców oraz sposobem na zażegnanie problemu, czy wreszcie osobistym zdaniem autorki na temat danej sytuacji. Tego właśnie najbardziej potrzebowałam i z ochotą zabrałam się do lektury.

Przyznaję, że ta druga część zainteresowała mnie o wiele bardziej niż pierwsza. Głównie dlatego, że Monika Czaplicka z właściwą sobie wnikliwością analizuje moje własne poletko, czyli blogosferę. Jako osoba mocno interesująca się tą tematyką, wiele z wymienionych przez autorkę kryzysów znałam z własnych obserwacji, aczkolwiek nigdy nie odważyłabym się na ich analizę, zwłaszcza tak drobiazgową, jak ta w wykonaniu Czaplickiej. Zapewne nie są Wam obce konflikty Kominka z marką DrOetker, Fashionelki z Schaffashoes, czy też Segritty z Nikonem. W oparciu o swoją wiedzę, wyciągałam wnioski na temat wspomnianych wyżej sytuacji kryzysowych, z nikim się nimi nie dzieląc, a teraz, dzięki tej pozycji, mogłam porównać je z tymi ukutymi przez profesjonalistów. I zapewniam Was, że jest to niezwykle interesująca działka social media

Jak mówi popularne w sieci hasło, kryzysy w social media wybuchają w weekendy, a Monika Czaplicka stara się nauczyć nas sposobów radzenia sobie w takich sytuacjach. Jej rozległa wiedza, która tak hojnie się z nami dzieli, pozwala nam zgłębić arkana sztuki, jaką jest poprawne zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych. Moim zdaniem książka ta jest obowiązkową pozycją dla wszystkich, którzy chcą mieć z nimi cokolwiek wspólnego. Dzięki niej jestem bogatsza w nową wiedzę, a także święcie przekonana, że słusznie poświęciłam czas na czytanie najnowszego dzieła Czaplickiej. Tak jak śledziłam jej działalność przed lekturą, tak i teraz będę to robić. A jeśli nazwisko autorki nie było Wam do tej pory znane, to gorąco zachęcam do nadrobienia informacji i uważnego śledzenia jej poczynań w sieci. 

Ocena:



3 komentarze:


  1. jestem cała czerwona od tylu dobrych słów.
    strasznie mi miło :)
    Jeśli mogę coś, że pytania czy pomóc, to jestem...
    aż mi się gęba śmieje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam, w przypisie muszę podać wydawnictwo i miejsce wydania.
      wydawnictwo jest albo one press albo helion
      rok wydania albo 2013 albo 2014.
      a miejsca wydania w ogóle nie ma

      proszę o rozwianie moich wątpliwości :)

      Usuń
  2. Jako że studiuję socjologię znam takie lektury, tę chciałabym przeczytać w całości, bo niestety znam jedynie kilka fragmentów :) Chętnie zaglądam na stronę pani Czaplickiej - niezwykle ciekawe są case study :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!