STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

17 września 2014

"Zdobycz" - Andrew Fukuda


Pierwszy tom serii autorstwa Andrew Fukudy spodobał mi się na tyle, bym chciała sięgnąć po jego kontynuację, choć nie obyło się bez kilku zgrzytów, które przeszkodziły mi w pełni pozytywnym odbiorze Polowania. Mimo to po Zdobycz sięgnęłam pełna optymizmu, z nadzieją na to, że tym razem będzie lepiej. Zaczynając lekturę, w życiu bym się nie spodziewała, że autor aż tak bardzo mnie zaskoczy, ale jednak tak się stało. Drugi tom cyklu był nie tylko lepszy od pierwszego, ale i obłędnie wciągający, interesujący i emocjonujący!

Gene wraz z mieszkańcami Kopuły ucieka z Instytutu Badań Heperystycznych i kieruje się wskazówkami ojca do miejsca, które ten uznał za bezpieczne. Jednocześnie chłopak boryka się z wyrzutami sumienia, ponieważ wśród krwiopijców pozostawił Ashley June, jedyną przyjaciółkę z ośrodka. Podróż jest wyczerpująca i niebezpieczna, ale w końcu przynosi rezultaty, bowiem uciekinierzy trafiają do miejsca zwanego Misją. Dla chłopców wyczerpanych trudami ucieczki obóz zdaje się być rajem na Ziemi, ale Sissy i Gene nie są tego tacy pewni. Z tym miejscem jest coś bardzo nie w porządku, a oni muszą dowiedzieć się o co chodzi, zanim będzie dla nich za późno.

Nie będę owijać w bawełnę i powiem Wam, że ja po skończeniu Zdobyczy zbierałam szczękę z podłogi. Nawet w najśmielszych snach nie spodziewałam się, że Fukuda tak spektakularnie podniesie sam sobie poprzeczkę. Tak jak Polowanie było lekturą najwyżej dobrą, tak jej kontynuacja okazała się książką wprost zjawiskową! Znalazłam w niej wszystko - tajemnice, intrygi, wątek miłosny, kilka nieprzewidzianych zwrotów akcji oraz fantastyczną fabułę. Autor wyjaśnia też dość szczegółowo kwestię wampiryzmu oraz osadza akcję w konkretnym przedziale czasowym, a zatem eliminuje wszystko to, co nie podobało mi się w Polowaniu. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego jak Fukuda poprowadził fabułę i nadał jej zupełnie inny, głębszy sens. Spodziewałam się średniej lektury, tymczasem dostałam kawał świetnej literatury młodzieżowej! Duże brawa dla autora za ogromny progres!

Powiedzieć, że spodobało mi się rozwiązanie kwestii powstania nowej rasy, byłoby niedopowiedzeniem. W istocie jestem szalenie zadowolona z wyjaśnienia przedstawionego w książce i nie mogę doczekać się dalszego rozwoju wypadków. Fukuda co rusz wywoływał we mnie szok i w efekcie czytałam Zdobycz coraz szybciej i intensywniej, nie mogąc się od niej oderwać, a to chyba największa rekomendacja dla tego typu powieści. Nie jest to literatura piękna, przy której można się zadumać i wzruszyć, niemniej jednak pod wieloma względami uważam drugi tom Polowania za naprawdę udany. Z pewnością zaskoczy on tych, którzy do serii podchodzili ze sceptycyzmem.

Podsumowując, Zdobycz to niesamowicie wciągająca historia, którą Andrew Fukuda ostatecznie mnie do siebie przekonał. Nie sądziłam, że powieść aż tak mi się spodoba, a to dlatego, że w poprzedniej książce trochę zgrzytało i miałam do jej kontynuacji niemałe obawy. Jak się okazało, autor nie dość, że owych błędów się pozbył, to na dodatek tak niesamowicie rozwinął opowieść, że mam ochotę skamleć o więcej! Obym nie musiała długo czekać na trzeci tom, bo do tego czasu oszaleję z niecierpliwości i z pewnością osiwieję!

Zdobycz (Polowanie #2), Andrew Fukuda, Fabryka Słów 2014, s. 356.

4 komentarze:

  1. tak patrzyłam na tę okładkę i myślałam - gdzie ja widziałam coś podobnego? a to drugi tom Polowania, no i wszystko jasne :)
    Tak, szczęka zbierana z podłogi mówi sama za siebie, warto ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też bym chciała wiedzieć. Generalnie premiera miała być w styczniu, ale FS olała sprawę. Teraz jest mowa o przyszłym roku - i oby się to sprawdziło!

      Usuń
    2. "Oby",to słowo klucz. Na ogół nie kupuje nie wydanych w całości serii czy cykli... Tu jednak postanowiłem zaryzykować. Mam nadzieję, że nie dadzą d..., że się nie rozczaruje.

      Usuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!