STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

30 grudnia 2014

10 najlepszych lektur 2014 roku


Być może stanie się to tradycją, że pod koniec każdego roku dzielić się będę z Wami tego typu zestawieniami. Rok 2014 obfitował u mnie w wiele naprawdę genialnych lektur, dlatego wybranie tylko dziesięciu tytułów było prawdziwą katorgą. Na szczęście udało mi się wybrać moich ulubieńców i zapewniam, że po każdą z tych książek możecie sięgać w ciemno. Nie przedłużając, zapraszam do mojego Top 10.


~o~

Orson Scott Card


"To niesamowite jak głębokim i poruszającym dziełem może być książka o wojnie w kosmosie. Jestem zdania, że żadna recenzja nie jest w stanie oddać w stu procentach emocji, które czytelnik odczuwa w trakcie lektury Gry Endera. Mam wręcz wrażenie, że ten tekst nawet w minimalnym stopniu nie jest w stanie odzwierciedlić mojego bezbrzeżnego zachwytu. Czuję teraz niepohamowaną potrzebę szerzenia miłości do sztandarowej sagi Carda i liczę, że chociaż jedna osoba czytająca tę recenzję uzna ją za wystarczający powód do tego, by sięgnąć po pierwszy tom przygód Endera. Już to będzie dla mnie sukces, gdyż wiem, że wówczas ten ktoś przekaże nowinę kolejnym osobom, które jeszcze nie wiedzą, że są fanami Orsona Scotta Carda."


Markus Zusak

"Podsumowując, Złodziejka książek to wspaniała powieść poruszająca dość trudną tematykę, ale w oryginalny i przystępny sposób. Jej lektura to czysta przyjemność, ale i w pewnym stopniu masochizm, bowiem obok śmiechu jest też czas na rzewne łzy, zwłaszcza pod koniec. Zdecydowanie jest to książka, którą mogę Wam szczerze polecić."

Kiera Cass

"Rywalki to niesamowicie dobra książka, której lektura sprawiła mi ogromną przyjemność. O takiej historii marzyłam od dłuższego czasu, dlatego też Jaguar nie mógł mi sprawić większej przyjemności, wydając powieść Kiery Cass w naszym kraju. To fascynująca opowieść o miłości rodzącej się w blasku reflektorów i polityce, która wkrada się w każdy zakamarek naszego życia. Z całego serca polecam wszystkim lekturę Rywalek i jednocześnie zastrzegam: Maxon jest mój i nie oddam go absolutnie nikomu!"

Tahereh Mafi


"Dar Julii jest doskonały. Wielokrotnie miałam tak, że kończąc jakąś serię, czułam pewien niedosyt, a nawet rozczarowanie. Tutaj tego nie było. Ostatni tom przygód Julii jest fascynujący, trzymający w napięciu i pełen emocji. Okazał się znacznie lepszy niż miałam nadzieję, czy nawet spodziewałam się, że będzie. Zakładałam jakiś margines błędu, ale Tahereh Mafi nie pozwoliła sobie na nawet najdrobniejsze potknięcie."


Mira Grant

"Bohaterowie z krwi i kości, sensowna fabuła, wielowątkowość, precyzja, niepowtarzalny styl i nieskończone pokłady niebanalnych rozwiązań to główne elementy, z których składa się Blackout. Nie mogłam wymarzyć sobie lepszej lektury do przeczytania i wspanialszego zwieńczenia cyklu. Mimo że nie potrafię pogodzić się z definitywnym końcem serii, uważam, iż jest to doskonały przykład tego jak powinno się kończyć opowiadane w kilku tomach historie. Poza tym wiem, że Georgia i Shaun znaleźli sobie idealną miejscówkę w moim sercu i zostaną ze mną już na zawsze - wszystkie książki i wszystkich bohaterów będę oceniać przez pryzmat tego, co stworzyła Mira Grant. Majstersztyk - inaczej się tego nazwać nie da."

Lois Lowry

"Niewiele istnieje książek, jakby nie patrzeć, przeznaczonych dla dzieci, które są tak niesamowicie opisane i ważne. Ważne dlatego, że dają do myślenia i nie robią sieczki z mózgu, wciskając nastolatkom kity o paranormalnych ideałach. Uważam, że Dawcę powinno się czytać w szkołach jako lekturę - objętościowo nie jest on zbyt obszerny, a można z niego wyciągnąć wiele dobrego. Gorąco go Wam polecam - po stokroć warto się z nim zapoznać!"

Andrew Fukuda

"Nie będę owijać w bawełnę i powiem Wam, że ja po skończeniu Zdobyczy zbierałam szczękę z podłogi. Nawet w najśmielszych snach nie spodziewałam się, że Fukuda tak spektakularnie podniesie sam sobie poprzeczkę. Tak jak Polowanie było lekturą najwyżej dobrą, tak jej kontynuacja okazała się książką wprost zjawiskową! Znalazłam w niej wszystko - tajemnice, intrygi, wątek miłosny, kilka nieprzewidzianych zwrotów akcji oraz fantastyczną fabułę. Autor wyjaśnia też dość szczegółowo kwestię wampiryzmu oraz osadza akcję w konkretnym przedziale czasowym, a zatem eliminuje wszystko to, co nie podobało mi się w Polowaniu."

Bez recenzji:

Olga Gromyko
Wierni wrogowie

Gillian Flynn
Zaginiona dziewczyna

James Dashner
Więzień labiryntu

11 komentarzy:

  1. Szcególnie ciekawi mnie "Złodziejka ksiązek", ale chętnie sięgnę też po inne książki z Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej z nich niestety nie czytałam, więc nie mogę się zgodzić ani zaprzeczyć. Ale nie ukrywam, że poluję na Dar Julii i serię Rywalki, a także FEED, którego pierwszego tomu nie mogę już nigdzie dostać T.T

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej z tej książek. Ale skoro oceniłaś je najlepiej w 2014 roku, coś musi w nich być. Największą ochotę mam na Złodziejkę książek. Czytałam Posłańca tego autora i bardzo przypadła mi do gustu, a podobno nie równa się ze Złodziejką...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic nie czytałam z Twoich pozycji, ale wiele pozycji mam w planach na następny rok, mam nadzieję, że mi się uda:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem w trakcie "Gry Endera", na piątym rozdziale, ale już jest ciekawie. :) "Złodziejka książek" była cudowna, co tu dużo mówić (chociaż bardziej podobał mi się "Posłaniec"), "Dar Julii" - całą trylogię (i Warnera!) pokochałam, ale tę część wspominam najmilej. "Więzień labiryntu" - pierwsza cześć mnie nie porwała, na szczęście następne były lepsze. :) Pozostałe książki widniejące na twojej liście mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałem o większości książek, chociaż przeczytałem jedynie Złodziejkę Książek, a jestem w trakcie czytania "Więźnia Labiryntu". A na "Grę Endera" mam wieeeelką ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze tyle książek przede mną! :) Życzę w 2015 jeszcze więcej udanych lektur!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że jest tu "Zaginiona dziewczyna", dałam ją mamie w prezencie, oby i jej się spodobała. ;) A "Złodziejkę książek", tak zachwalaną na blogach, muszę w końcu przeczytać! W 2015 roku doba musi mieć więcej godzin - czego i tobie życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej z tych książek (niestety), ale kilka z nich (a może nawet wszystkie) w planach. Zaczęłam kiedyś Złodziejkę, jeszcze przed filmem, ale jakoś wyszło, że jej nie dokończyłam. Mimo to chciałabym ją jeszcze przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wymienionych przez Ciebie książek czytałam tylko "Więźnia labiryntu" i również bardzo mi się podobał :) W przyszłym tygodniu będę dodawać podobny post i ta książka się w nim pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 'Więzień labiryntu' i 'Dar Julii' to rownież moi faworyci w tym roku! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!