STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

19 kwietnia 2015

"Bóg zawsze znajdzie ci pracę" - Regina Brett


Do tej pory trzymałam się od Reginy Brett z daleka. Powód był prosty, a mianowicie odrzucało mnie słowo Bóg w dwóch z trzech wydanych u nas tytułach książek jej autorstwa. Zupełny przypadek sprawił, że w moje ręce trafił poradnik Bóg nigdy nie mruga. Z nudów, ale i wrodzonej ciekawości, postanowiłam zajrzeć do jego wnętrza. Przeczytałam zaledwie kilkanaście stron i od razu przepadłam. Zakochałam się w Reginie Brett i przekonałam, że w jej twórczości poradnikowej Bóg wcale nie stoi na pierwszym miejscu, a religia ani trochę nie stanowi trzonu przedstawionych w jej dziełach historii z życia autorki. Przekonana o tym, że robię dobrze, sięgnęłam po pozycję Bóg zawsze znajdzie ci pracę i uważnie ją przestudiowałam, a dziś dzielę się z Wami wrażeniami z jej lektury.

Nigdy wcześniej nie czytałam poradników, lecz teraz, gdy bliżej mi do trzydziestki aniżeli do dwudziestki, którą chętnie pozostałabym już na zawsze, na półce przy moim łóżku walają się przeróżne pozycje reprezentujące ten gatunek. Jednego dnia czytam o tym jak napisać własną książkę, drugiego zaś uczę się szybkiego czytania. Teraz doszły do tego jeszcze życiowe publikacje w stylu Reginy Brett, a i ciągle szukam dobrej książki o godzeniu się z przemijaniem i śmiercią. Prawdopodobnie wreszcie dopadła mnie dorosłość, choć nie da się ukryć, że z książek dla młodzieży nie wyrosnę jeszcze przez bardzo długi czas. Bóg zawsze znajdzie ci pracę, a więc poradnik w dużej mierze poświęcony życiu zawodowemu, jest pierwszym, który przeczytałam z taką uwagą i ciekawością. Kocham swoją pracę, ale ciągle boję się jej utraty, a że nie lubię zmian i chętnie zachowałabym ją na dłużej, uznałam, że z tej książki wyciągnę jakieś interesujące wnioski i zmienię swoje podejście.

Regina Brett w pisaniu poradników jest absolutnie cudowna. Jej książki przyjmują postać pięćdziesięciu lekcji, a będąc dokładniejszą - krótkich, życiowych felietonów, które w jasny sposób prezentują jej punkt widzenia, jeśli chodzi o pracę oraz jej wpływ na naszą codzienność. Nie wiem czy wiecie, ale autorka na co dzień pisuje do gazety i jest naprawdę dobrą dziennikarką. Nic dziwnego, że po tylu życiowych perturbacjach (zmiany studiów, pracy, miejsca zamieszkania, partnerów życiowych, nowotwór) na swoje pięćdziesiąte urodziny zrobiła sobie prezent, a przy okazji także i tysiącom czytelników, wydając pierwszą książkę. Kariera pisarska po prostu była jej pisana.

Bóg zawsze znajdzie ci pracę to zbiór osobistych doświadczeń autorki, którymi dzieli się z czytelnikami, radząc im po przyjacielsku jak powinni postępować. Odbiorcami są ludzie, którzy podobnie jak ona kiedyś pobłądzili na ścieżkach własnej kariery, a teraz pragną się na niej na powrót odnaleźć. Regina Brett podkreśla w swoim dziele znaczenie nastawienia do pracy, ponieważ ma ono ogromny wpływ na jej kształt, a to z kolei rzutuje na całe nasze życie. Na kartach tego poradnik można znaleźć nie tylko garść cennych rad autorki, ale i opis jej prywatnych losów, które nie zawsze były usłane różami. Na mnie zadziałało to motywująco, ponieważ uznałam, że skoro jej udało się w życiu coś osiągnąć, to i mnie powinno. Mam nadzieję, że tak będzie i że instrukcje zawarte na kartach tej wyjątkowej publikacji pomogą mi w dojściu do upragnionego celu.

Niewątpliwą zaletą tej pozycji jest lekki i prosty styl autorki. Taki iście dziennikarski. Dzięki temu lektura płynie nadzwyczaj szybko i jest przyjemna, a to ważne, kiedy czyta się coś innego niż typowa powieść. Dla każdego poradnika największym zagrożeniem jest nuda, bo jeśli odbiorca już na wstępie uzna, że lektura jest nieciekawa, to za nic w świecie do niej nie powróci. Na szczęście publikacji Reginy Brett to nie grozi.

Jeśli tematyka życia zawodowego zaprząta Wam aktualnie głowę i chcielibyście dowiedzieć się jak pogodzić je ze swoją codziennością, Bóg zawsze znajdzie ci pracę to lektura idealna dla Was. Regina Brett posiada wyjątkowy dar pisania poradników w sposób niesztampowy, a więc wielce pożądany przez osoby sceptycznie nastawiony do tego typu dzieł. Jeśli ja się do niej przekonałam, to istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że i Wam autorka skradnie serce! Ze swojej strony rekomenduję Wam lekturę tego poradnika, jak i dwóch pozostałych.

Bóg zawsze znajdzie ci pracę, Regina Brett, Insignis 2014, s. 368.

5 komentarzy:

  1. Odrzucało mnie od tych książek to samo, co ciebie. Ale skoro teraz tak zachwalasz, to może i dam im szansę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze, że przeczytałam Twoja recenzje, ponieważ myślałam, że książka będzie często poruszała tematy religijne, a u mnie z tym nie do końca, że tak powiem. Mile się zaskoczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno przeczytałam "Bóg nigdy nie mruga", bo dostałam na urodziny. I zakochałam się. Tym bardziej, że jestem praktykującą katoliczką. Nie mogę się doczekać następnych jej książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli znajdziesz coś dobrego o godzeniu się z przemijaniem i śmiercią, koniecznie daj znać - sama szukam i nie mogę niczego znaleźć. Jeśli chodzi o Reginę Brett - miałam do niej dystans, bo to w końcu poradnik, ale również przepadłam. Ten jeszcze przede mną, ale dwa poprzednie bardzo mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!