STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

31 maja 2016

"Mimo moich win" - Tarryn Fisher [przedpremiera]



Do tej pory rzadko sięgałam po książki z gatunku new adult, bo źle mi się kojarzyły z masą harlequinopodobnych powieści wydawanych przez Amber w komplecie z wyjątkowo nieurodziwymi okładkami. Na szczęście Otwarte postanowiło zweryfikować moje poglądy, podsyłając mi do recenzji egzemplarz Mimo moich win Tarryn Fisher, którą część z Was zapewne kojarzy jako przyjaciółkę Colleen Hoover. Cieszę się, że to dzieło trafiło w moje ręce jeszcze przed premierą. Dzięki niemu miałam niezwykle emocjonujący długi weekend majowy!

Olivia Kaspen to młoda kobieta, która jest wyjątkowo antypatyczną osobą. Jej trudny charakter przekłada się na kiepskie relacje z innymi ludźmi, które sprowadzają się do przelotnych znajomości i charakteryzują dystansem. Kiedy w jej życiu pojawia się Caleb, Olivia nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo wstrząśnie to jej światem. Pojawiają się pierwsze wzloty i upadki, radości i rozczarowania. Pewnego dnia szala przechyla się ku negatywom ich związku, co doprowadza do rozstania. Olivia i Caleb na długie lata tracą ze sobą kontakt. Któregoś dnia, kilka lat później, spotykają się przypadkiem w sklepie i wychodzi na jaw, że Caleb stracił pamięć. Olivia postanawia to wykorzystać i w ten sposób odzyskać jego miłość, ponieważ tak naprawdę nigdy nie przestała go kochać. Tylko czy dane im będzie szczęście, gdy ich odnowiona znajomość od początku będzie się opierać na kłamstwie?

Tarryn Fisher zdaje się zgadzać ze słowami, że w miłości - jak na wojnie - wszystkie chwyty są dozwolone, a Mimo moich win doskonale to obrazuje. Historia Olivii i Caleba jest niczym pole bitwy, tyle że bronią nie są karabiny i wyrzutnie rakiet, lecz kłamstwa, intrygi i niedopowiedzenia. Ilość problemów, z którymi się mierzą, przechodzi ludzkie pojęcie, przy czym warto wiedzieć, że w stu procentach sami są ich przyczyną. Aby osiągnąć swoje cele, przekraczają własne granice, a także granice rozsądku, nierzadko posuwając się do zachowań, o które wcześniej nigdy by się nie posądzali. Autorka bezpardonowo odziera miłość ze złudzeń i ukazuje jej gorzko-słodkie oblicze.

Mimo moich win bezustannie trzyma w napięciu i za sprawą intryg głównych bohaterów funduje czytelnikowi emocjonalną huśtawkę. Czytając historię Olivii, która jest - jakby nie patrzeć - antybohaterką, odbiorca nie wie, czy ma jej współczuć, czy ją nienawidzić. Jednocześnie cały się spina, bo pragnie, by ta opowieść skończyła się dobrze, mimo że wszystkie znaki na niebie i ziemi zwiastują jej tragiczny koniec. Tarryn Fisher nie przedstawia w niej pozytywnego happy-endu, ale należy pamiętać, że to dopiero pierwsza część trylogii. Na szczęście, po jej lekturze można się spodziewać, że kolejne będą równie emocjonujące i niezapomniane. Muszę przyznać, że choć Olivii strasznie nie lubię, a nawet nią gardzę, bardzo jej kibicuję i naprawdę liczę na to, że odnajdzie szczęście. 

To niesamowite, jak doskonale autorka przedstawiła destrukcyjną siłę miłości, podkreślając, że uczucie może nie tylko dać nam szczęście, ale i doprowadzić nas do zguby. Wszystko zależy od tego jak do niego podejdziemy i kim jesteśmy. Czy jesteśmy czuli i otwarci jak Caleb, czy oziębli i zamknięci w sobie jak Olivia... Lektura Mimo moich win jest przerażająca, bo daje do zrozumienia, że miłość ma również swoje mroczne strony, z którymi zwykle nie chcemy mieć do czynienia. I pewnie dlatego tak bardzo fascynuje i nie daje o sobie zapomnieć.

Mimo moich win to powieść zniewalająca gorzko-słodką fabułą i nie pozostawia obojętnym na to, co się na nią składa. Niesamowite, że tak niewielka objętościowo książka wywołała we mnie całą gamę uczuć, od zachwytów po jęki rozczarowania. Gorąco polecam Wam jej lekturę - na pewno nie będziecie jej żałowali. A sama już zacieram ręce i czekam na kolejne tomy trylogii. Drugi będzie w październiku, a trzeci dopiero w styczniu przyszłego roku. Nie wiem jak ja to wytrzymam, ale jedno jest pewne: sięgnę po nie bez wahania!

Mimo moich win (Mimo moich win #1), Tarryn Fisher, Otwarte 2016, s. 320.

3 komentarze:

  1. Do mnie ta książka też przemówiła. Gatunek kojarzy mi się w erupcją wulkanu emocji i tego mi zabrakło, ale doceniam portret (ryzykowny) psychologiczny postaci. Czekamy na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam nadzieje że recenzja będzie negatywna! Nasłuchałam się tyle pozytywów że powoli zaczynam się obawiać że będę mieć zbyt wygórowane oczekiwania. A z innych powieści New Adult GORĄCO polecam cos od Hoover albo "Promyczka" <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak miło widzieć opinię tej książki! :) Niedawno ją wyszukałam i nie wiedziałam, czy czekać na premierę i sobie zamówić, czy też dać spokój. Po Twojej opinii, zaraz po premierze leci ona do mojego koszyka! Już się nie mogę doczekać! *o*

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!