STRONA GŁÓWNA      PRZECZYTANE      O MNIE       PARTNERZY       KONTAKT/WSPÓŁPRACA             Facebook Instagram  Ask.Fm  Lubimy czytać

13 maja 2016

"Serce w kawałkach" - Kathrin Lange


Recenzja poprzedniego tomu: Serce ze szkła

Lektura Serca ze szkła autorstwa Kathrin Lange była dla mnie sporym zaskoczeniem. Tak wciągającej powieści młodzieżowej nie miałam w rękach już od bardzo dawna, więc nic dziwnego, że z taką ochotą rzuciłam się na jej kontynuację, czyli Serce w kawałkach. Czy i tym razem autorka stanęła na wysokości zadania? Sprawdźcie sami!

Juli i David opuścili Sorrow, aby pod okiem specjalistów dojść do siebie po traumatycznych przeżyciach sprzed paru miesięcy. Niestety, demony przeszłości nie dawały Davidowi spokoju i w związku z tym postanowił wrócić do rodzinnego domu, aby znaleźć odpowiedzi na dręczące go pytania dotyczące śmierci jego byłej narzeczonej. Juli, nie potrafiąc zostawić Davida samego w tak trudnej sytuacji, pojechała razem z nim. Szybko wyszło na jaw, że historia Charlie jeszcze się nie skończyła, a duch Madeleine Bower wciąż na nich czyha i nie odpuści...

Trudno w to uwierzyć, ale Serce w kawałkach bije na głowę poprzedni tom trylogii. Wprawdzie wiadomo już, że za dziwnymi wydarzeniami z Sorrow nie kryje się nic nadprzyrodzonego, jednak sytuacji wywołujących ciarki na plecach wciąż jest sporo, zatem miłośnicy mocniejszych wrażeń nie będę mieli na co narzekać. No i jest jeszcze klątwa Bellów, więc może jednak kryje się za tym coś nie z tego świata? Ten tom tego nie wyjaśnia, ale za to rzuca mocniejsze światło na historię Charlie. Nagle okazuje się też, że prawie każdy ma tu coś do ukrycia, zaś sytuacje i wydarzenia, które na pierwszy rzut oka wydawały nam się klarowne, teraz nabierają zupełnie nowego znaczenia. Kathrin Lange ponownie zaskakuje, a stworzona przez nią historia zachwyca i oszałamia.

Fabuła skupia się wokół Juli i Davida, którzy mierzą się ze swoimi problemami i rozpaczliwie trzymają się siebie, czując, że jeśli tylko któregoś z nich zabraknie, to drugie rozpadnie się na kawałki. W dużej mierze książka ta to studium ich związku, który wystawiony jest na dużą próbę z uwagi na wydarzenia, w których oboje biorą udział. Jest im niezwykle ciężko, ale wcale się temu nie dziwię, skoro David nie ma pewności, co stało się tej nocy, gdy zginęła Charlie, a Juliane nie zna swojej wartości i zaczyna wątpić w uczucia młodego Bella. Tak, w tej książce roi się od problemów, a czytelnik ma możliwość śledzenia zmagań bohaterów, którzy próbują je rozwiązać. 

A do tego tajemnice. Mnóstwo przerażających tajemnic, które wywołują zimne dreszcze i sprawiają, że napięcie nie opada aż do ostatniej strony. Samo zakończenie, jeśli już chcecie wiedzieć, dosłownie wgniata w fotel, dlatego jeśli macie nawyk czytania ostatnich stron, to błagam, nie róbcie sobie tego w przypadku Serca w kawałkach, bo całą misterną intrygę stworzoną przez autorkę dosłownie szlag trafi! Wierzcie mi, że warto przebrnąć przez całą fabułę i przeżyć na koniec duże zaskoczenie, które dodatkowo wzmoży Wasz apetyt na trzeci tom tej trylogii.

Co tu dużo mówić... Lektura Serca w kawałkach jestem zachwycona. Podobało mi się w niej wszystko, począwszy od kreacji bohaterów, poprzez budowanie napięcia i styl autorki, a na finałowej scenie skończywszy. Najnowsza powieść Kathrin Lange to udana mieszanka romansu i thrillera w wydaniu młodzieżowym, która wielu osobom powinna przypaść do gustu. Zdecydowanie Wam ją polecam i nie mogę doczekać się ostatniego tomu!

Serce w kawałkach (Serce ze szkła #2), Kathrin Lange, Muza 2016, s. 416.

5 komentarzy:

  1. Ale ta książka zbiera różne, skrajne recenzje. Chyba to dobrze, bo znaczy, że wzbudza emocje, jednak sama nie wiem, czy sięgnąć po powieść. Zarówno pierwszy jak i ten tom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie słyszałam o pierwszym tomie, a tu widzę, że dwie części zapowiadają się bardzo ciekawie. Chyba dodam ją do swojej czytelniczej listy.
    Dwiestronyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam oba tomy i o ile po pierwszym byłam dość usatysfakcjonowana, tak drugi wywarł o wiele gorsze wrażenie ;) Obecnie zastanawiam się czy przeczytać ostatnią część gdy się ukaże, w sumie nie lubię porzucać serii gdy jestem tak blisko od finału.
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpuściłam sobie po pierwszym tomie, chociaż wydanie śliczne :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakże ja się cieszę, że dostałam w prezencie ten drugi tom, bo pierwszy za mną! Doczytałam, że ma być premiera trzeciej części, ale kiedy ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię i zapraszam ponownie!